04/12/2011

Τετράχρονη έπαιζε με ένα πολύτιμο πετράδι


Τετράχρονη έπαιζε με ένα πολύτιμο πετράδι

Με ένα σπάνιο ροζ τοπάζι 20 καρατίων, έπαιζε ένα κοριτσάκι τεσσάρων ετών στη Βρετανία. Αγνοώντας την αξία του κοσμήματος, η μητέρα της... είχε δώσει στην μικρή Thea μια καρφίτσα που το παιδί άλλοτε την έβαζε στο μπούστο της αγαπημένης της κούκλας σαν αξεσουάρ και άλλοτε την έδενε με ένα λαστιχάκι στα μαλλιά της.
Η μαμά της Thea την είχε αγοράσει από ένα παλιατζίδικο μόλις 23 ευρώ και έτσι πίστεψε ότι ήταν ψεύτικη. Σε μια εβδομάδα το συγκεκριμένο κόσμημα αναμένεται να βγει σε δημοπρασία από τον οίκο Bonhams στο Λονδίνο, με την τιμή εκκίνησης να ξεκινά από τα 3.500-4.500 ευρώ! Η καρφίτσα έχει ήδη «ταξιδέψει» στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ, όπου έχει εξεταστεί από πιθανούς αγοραστές και εκτιμάται ότι θα υπάρχουν προσφορές από όλον τον κόσμο.
Όπως αποκαλύφθηκε το παιχνιδάκι της μικρούλας δεν είναι ευτελούς αξίας, αλλά ένα θαυμάσιο κόσμημα του 19ου αιώνα. Πιθανολογείται ότι αποτελεί κομμάτι μιας τιάρας ή ενός περιδέραιου που… κοσμούσε το λαιμό μιας ρωσίδας τσαρίνας. Η ιδιοκτήτρια της καρφίτσας περιγράφοντας πως έφθασε το πολύτιμο πετράδι στα χέρια της ανέφερε: «Το είδα πριν από πέντε χρόνια σε ένα second-hand βιβλιοπωλείο ανάμεσα σε ψεύτικα, σκονισμένα μπρασελέ.
Μου αρέσουν πολύ τα πράγματα που γυαλίζουν και τα παλιά κομμάτια. Το πλήρωσα με μετρητά και αφού το θαύμασα για 2 μέρες μετά το άφησα στο γραφείο μου μέχρι που το ξέχασα εντελώς. Όταν χρειάστηκε να αποτιμήσω το δαχτυλίδι αρραβώνων μου για ασφαλιστικούς σκοπούς, έπεσε το μάτι του κοσμηματοπώλη μου στην καρφίτσα.
Το έβγαλε από το κουτάκι και άρχισε να το εξετάζει. Τα διαμάντια έχουν πολύ υψηλή θερμική αγωγιμότητα και αυτό μπορεί να διαπιστωθεί αρκετά εύκολα. Προς έκπληξή μου μού είπε ότι τα 27 διαμαντάκια, που εγώ νόμιζα για γυάλινα, ήταν όντως διαμάντια. Αλλά τι ήταν η μεγάλη κεντρική πέτρα της καρφίτσας;
Τότε αποφάσισα να στείλω μια φωτογραφία στον οίκο Bonhams και μου απάντησαν σχεδόν αμέσως να πάω την καρφίτσα για εκτίμηση. Χωρίς ακόμη να γνωρίζουν τι είδους πέτρα ήταν μου είπαν ότι άξιζε περίπου 1.700-2.300 ευρώ! Εκατό φορές επάνω από τα λεφτά που είχα δώσει εγώ!». Τελικά αποδείχτηκε ότι η πέτρα ήταν ένα σχεδόν άψογο τοπάζι 20 καρατίων, με ένα σπάνιο ροζ φλογερό χρώμα.

topeiraxtiri

No comments:

Post a Comment