Το «μικρό Pony», το αυτοκίνητο που οι Γερμανοί εγκωμίασαν ως το
πολυχρηστικό όχημα της οικονομίας, οι Γάλλοι ως έκφραση της κλασικής
φινέτσας και της απλότητας και οι Έλληνες ως «εθνικό όχημα» με τη
σφραγίδα της Citroen, είναι έτοιμο να ξαναγράψει ιστορία στην αγορά των
τεσσάρων τροχών.
Η οικογένεια Κοντογούρη της NAMCO, κατασκευάστρια εταιρεία των
θρυλικών Pony, έχει δεχτεί άκρως δελεαστική πρόταση από μεγάλο όμιλο
της Αιγύπτου για να παράγει εκείνος τα ελληνικά αυτοκίνητα, τα οποία
στις αναδυόμενες αγορές της Βορείου Αφρικής και στην Αγκόλα παρουσιάζουν
μεγάλη δυναμική λόγω της προσιτής τιμής και των ιδιαίτερα ανθεκτικών
χαρακτηριστικών τους.
Παρόλο όμως, που η Ελλάδα «πλήγωσε» στο παρελθόν την διοίκηση της
εταιρείας, αποδεικνύοντας περίτρανα πως η «χώρα μας τρώει τα παιδιά
της», καθώς με πολιτικές παρεμβάσεις χάριν σε πιέσεις ανταγωνιστικών
επιχειρηματικών συμφερόντων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία των
Pony, οδήγησαν το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης σε λουκέτο, τα αδέλφια
Κοντογούρη ετοιμάζονται να... ξαναζεστάνουν τις μηχανές παραγωγής
αυτοκινήτων στην Ελλάδα εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
Pony 2 |
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Deal» το μόνο που περιμένουν είναι να
ανάψει το «πράσινο φως» η Εμπορική Τράπεζα για την σύναψη ομολογιακού
δανείου ώστε να ξεκινήσουν την παραγωγή της νέας γενιάς «Pony», μια
επένδυση που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014 και θα δημιουργήσει
εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Αρχικά το εργοστάσιο θα απασχολήσει 390 άτομα, με τους συνολικά απασχολούμενους (από προμηθευτές κ.λπ.) να φτάνουν τους 2.500.
Pony 3 |
Η περιπέτεια της NAMCO στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι
χαρακτηριστική για την σύγκρουση των μεγάλων συμφερόντων που «έπνιξαν»
όλες τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην
Ελλάδα.
Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας
καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα
ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και με
προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο
Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή
τους στα... άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης
πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.
Ξεκίνησαν πριν από τριάντα χρόνια την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια
ρομαντική εποχή, όπου οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν είχαν αλώσει τον κλάδο
και που η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν ικανή να διατηρήσει
την αυτοχθονία της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην οικονομική ανάπτυξη.
Μάλλον όμως, οι επικεφαλής της λογάριαζαν χωρίς... τον ξενοδόχο, που
στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα πολιτικά προσκόμματα που έβαζαν
κυβερνητικά στελέχη της εποχής κατόπιν πιεστικών αιτημάτων ανταγωνιστών
εμπόρων και εισαγωγέων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία του
θρυλικού Pony το οποίο είχε κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους και
προμήθευε τα Σώματα Ασφαλείας.
Οι πιέσεις ακόμη και υπουργών έγιναν αφόρητες, οι απεργίες στο
εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όλο και συχνότερες, οι μηχανές έμειναν
σβησμένες για πάνω από 120 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν μετά από ένα
μικρό χρονικό διάστημα η μονάδα ελληνικής παραγωγής να μην είναι βιώσιμη
και να κλείσει, βάζοντας μια ακόμη «ταφόπλακα» στο ελληνικό επενδυτικό
όνειρο για τη δημιουργία μιας κραταιής εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ίσως ούτε και οι ίδιοι οι πολιτικοί να μην πίστευαν πως η «εθνικά
υπερήφανη» κατά τ' άλλα Ελλάδα θα μπορούσε να φτιάξει τα δικά της
αυτοκίνητα. Διαφορετικά δεν εξηγείται, όταν κατασκευάστηκε στην τελική
του μορφή το πρώτο Pony και η οικογένεια Κοντογούρη κάλεσε τον τότε
υπουργό Βιομηχανίας Κωνοφάγο για να το δει, εκείνος δεν μπήκε καν στον
κόπο, διαμηνύοντας πως η Ελλάδα δε θα φτιάξει ποτέ δικό της αυτοκίνητο.
Στη συνέχεια όμως, αφού ο ίδιος είχε εμπλακεί στο εργοστάσιο μπαταριών
ΠΑΚ, πούλαγε στην μονάδα τα προϊόντα του.
Οι συνδικαλιστές
Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς
εννοούμενος συνδικαλισμός. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης
έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση
ημερομισθίων κατά 35%.
Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν την αρνήθηκαν, αλλά τους πρότειναν να
δουν τι αύξηση θα τους έδινε ο κλάδος του μετάλλου. Όμως, εκείνοι
επέμεναν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους «εδώ και τώρα», υποκινούμενοι
και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας, του
οποίου ο ρόλος στην περίπτωση αυτή μάλλον ήταν «σκοτεινός», κάνοντας
πολλούς να μιλήσουν για «το ότι παρακινείτο από ανταγωνιστικά της
οικογένειας Κοντογούρη συμφέροντα».
Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει
κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο.
Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους
πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα. Τότε
ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος
διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από
πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά
μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να... πάνε διακοπές. Απίστευτο;
Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από
την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το
εργοστάσιο είχε κλείσει.
Το αυτοκίνητο
Pony 4 |
Η νέα γενιά Pony θα εφοδιάζεται με κινητήρες προερχόμενοι από το γκρουπ
PSA (Citroen Peugeot). Συγκεκριμένα, θα είναι διαθέσιμες εκδόσεις με
κινητήρα βενζίνης 75 ίππων και κινητήρα diesel 85 ίππων turbo, οι οποίοι
θα πληρούν προδιαγραφές Euro 5. Εξωτερικά, η νέα γενιά έχει αλλάξει και
έχει γίνει πιο σύγχρονη από την τελευταία που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα
με την ονομασία Super Pony.
Τιμή από 6910,00
Τιμή από 6910,00
ENGINE | (cc) | 1300-1400 |
(HP) | 70 – 90 | |
Fuel Supply System | Injection | |
GEAR BOX | No. of Gears | 5 front + 1rear |
BRAKE SYSTEM | Type | Dual circuit hydraulic with vacuum assistance |
ELECTRICAL SYSTEM | System Voltage | 12 Volts Negative Earth |
Battery | 12 Volts EF 70 | |
Alternator Capacity (Am) | 65 | |
WHEELS & TYRES | Tyres | 175/70R14 185/65R15 |
FUEL TANK | Capacity (lit) | 50 |
PERFORMANCE | Maximum grade ability | 75,00% |
Maximum speed km/h | 150 | |
Turning Radius | 5.45o | |
DIMENSIONS | Wheelbase (mm) | 2420 |
Length (mm) | 3810 | |
Width (mm) | 1670 | |
Height (mm) | 1630 | |
Track Front (mm) | 1405 | |
Track Rear (mm) | 1385 | |
WEIGHTS | Gross weight (kg) | 1650 |
Curb weight (kg) | 850 | |
Max. Payload (kg) | 800 | |
Trailer load with brakes (kg) | 600 | |
Trailer load without brakes (kg) | 400 |
Το PONY είναι η έκφραση μιας νέας εποχής στον τομέα του αυτοκινήτου, τόσο στην εμφάνιση όσο και στη λειτουργία του.
• Δεν προκαλεί και δεν επιδεικνύει. Αντίθετα, εξασφαλίζει μία ανωνυμία, ένα άλλοθι, μία δημοκρατικότητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι θυμίζει blue jean.
• Και μόνο με την οικονομία σε βενζίνη, ανταλλακτικά και συντήρηση, το νέο PONY σας επιστρέφει την αξία του σε σύντομο χρονικό διάστημα.
• Καταφέρνει και παρουσιάζει την λειτουργική λιτότητα στην απλή κλασική ομορφιά - που είναι άλλωστε και η ελληνική έκφραση της ζωής.
• Χαρακτηριστικά έγραψε ένας γνωστός δημοσιογράφος στη δυναμική παρουσίαση του PONY στη Γερμανία ότι το αυτοκίνητο είναι «τόσο άσχημο που είναι πάντα ωραίο». Άλλος πάλι έγραψε ότι είναι
το πολυχρηστικό αυτοκίνητο της οικονομίας και της κλασσικής απλότητας.
• Στην επίδειξη του αυτοκινήτου στο Παρίσι, οι Γάλλοι δημοσιογράφοι το χαρακτήρισαν ως έκφραση κλασσικής φινέτσας και ενός άλλου τρόπου ζωής.
• Στην έκθεση της Φρανκφούρτης οι Γερμανοί δημοσιογράφοι το ονόμασαν ως κλασσικό εργαλείο παραγωγικής μάζας.
• Το υψηλού γοήτρου περιοδικό VOGUE Γερμανίας, χαρακτήρισε το PONY ως το αυτοκίνητο της απλότητας και του σύγχρονου
ανθρώπου.
Πηγές: Dealnews.gr, Zougla.gr, Namco
• Δεν προκαλεί και δεν επιδεικνύει. Αντίθετα, εξασφαλίζει μία ανωνυμία, ένα άλλοθι, μία δημοκρατικότητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι θυμίζει blue jean.
• Και μόνο με την οικονομία σε βενζίνη, ανταλλακτικά και συντήρηση, το νέο PONY σας επιστρέφει την αξία του σε σύντομο χρονικό διάστημα.
• Καταφέρνει και παρουσιάζει την λειτουργική λιτότητα στην απλή κλασική ομορφιά - που είναι άλλωστε και η ελληνική έκφραση της ζωής.
• Χαρακτηριστικά έγραψε ένας γνωστός δημοσιογράφος στη δυναμική παρουσίαση του PONY στη Γερμανία ότι το αυτοκίνητο είναι «τόσο άσχημο που είναι πάντα ωραίο». Άλλος πάλι έγραψε ότι είναι
το πολυχρηστικό αυτοκίνητο της οικονομίας και της κλασσικής απλότητας.
• Στην επίδειξη του αυτοκινήτου στο Παρίσι, οι Γάλλοι δημοσιογράφοι το χαρακτήρισαν ως έκφραση κλασσικής φινέτσας και ενός άλλου τρόπου ζωής.
• Στην έκθεση της Φρανκφούρτης οι Γερμανοί δημοσιογράφοι το ονόμασαν ως κλασσικό εργαλείο παραγωγικής μάζας.
• Το υψηλού γοήτρου περιοδικό VOGUE Γερμανίας, χαρακτήρισε το PONY ως το αυτοκίνητο της απλότητας και του σύγχρονου
ανθρώπου.
Πηγές: Dealnews.gr, Zougla.gr, Namco
No comments:
Post a Comment